Budowa Silnika 4 suwowego 

Silnik czterosuwowy  silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:

Budowa Silnika 2 suwowego
 

Obieg pracy silnika dwusuwowego

  1. Suw sprężania – w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
  2. Suw pracy – Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.
Budowa silnika Elektrycznego



Opis schematu:
 1) prostownik (tu sprzęgnięty z woltomierzem)
 2) V-woltomierz cyfrowy, skonstruowany tak by kończyć proces ładowania na zaprogramowanym napięciu
 3) bateria-zestaw akumulatorów o odpowiednim napięciu do danego silnika
 4) styczniki-2 sztuki po jednym na biegun zasilania, działają jako włączniki obwodu
 5) stacyjka wraz z przekaźnikiem na 12 volt, ten obwód steruje napięciem załączającym styczniki
 6) kontroler-moduł sterujący mocą płynącą z akumulatorów do silnika,
     na schemacie nie zaznaczono potencjometru    sterującego
 7) silnik elektryczny
 8) bezpieczniki 250A